Якщо ви вважаєте, що навчання закінчується після університету то педагогічні працівники Зеленодольського професійного ліцею можуть вас переконати. Це не так! Педагогічний працівник навчає і сам навчається кожного дня, – кожного місяця: це педради, засідання методичних комісій, консультації, практикуми, навчальні семінари, школа педагога-початківця,вирішення педагогічних завдань тощо. З кожним роком професійна майстерність педагогів зростає. Слова К.Д. Ушинського «Учитель живе до тих пір, поки він вчиться, як тільки він перестає вчитися, в ньому помирає вчитель» і сьогодні актуальні. Навіть в період дистанційного навчання педагогічні працівники Зеленодольського професійного ліцею займаються вдосконаленням своєї педагогічної майстерності.
З метою пошуку ефективних форм і методів навчання, для формування творчої особистості майбутнього кваліфікованого робітника, розвитку педагогічної творчості педпрацівників , впровадження методичних інновацій в роботі, сприяння обміну педагогічним досвідом, залучення їх до творчої діяльності в урізноманітненні та збагаченні форм і методів організації освітнього процесу, поширення й пропагування кращих методичних матеріалів в Зеленодольському професійному ліцеї було проведено «Марафон методичних розробок», під час якого викладачі та майстри виробничого навчання презентували одну з кращих власних методичних розробок. Умовою для участі в методичному марафоні було використання на представленому уроці сучасних освітніх методик і технологій , актуальність і результативність їх впровадження в освітній процес.
Всі методичні розробки , які були представлені під час зустрічі є по своєму унікальними та неповторними . Педагогічні працівники використовували найрізноманітніші ресурси для підготовки до уроку , серед них : PowerPoint, GoogleMaps,Sway, Photoshop, Genial.ly, Jamboard, Linoit.com, Wordwall. Це свідчить про високий рівень комп’ютерної компетентності та освіченості педагогічних працівників Зеленодольського професійного ліцею.
Так , викладач будівельного креслення Ірина ДАШКО розробила урок на тему: «Елементи будівель» в якому поєднала багато напрямків: українську мову, історію, народні традиції, геометрію, електротехніку, екологію та інформаційні технології. В цьому уроці яскраво виражені міжпредметні зв’язки, що сприяють успішному засвоєнню навчального матеріалу, а також всебічному розвитку особистості.
Викладач української мови та літератури Ірина МАЙНЕР підготувала сучасний урок дистанційного навчання з української мови на тему: «Складні речення з різними видами зв’язку», який орієнтований на узагальнення та систематизацію знань крізь призму сучасної української музики ( на основі творчості гурту «Антитіла»).
Викладач зарубіжної літератури Дар’я СЕМІЧЕВА представила розробку нестандартного уроку із зарубіжної літератури у вигляді квесту . Разом з головним героєм роману «Алхімік» здобувачі освіти мали пройти весь його шлях до скарбу по імпровізованим локаціям твору , які розташовані на території закладу освіти , зібрати та вирішити всі завдання та відшукати скарб (золоті шоколадні цукерки та гарні оцінки ).
Викладач професійно-теоретичної підготовки з професії «Електрозварник ручного зварювання; електромонтажник силових мереж та електроустаткування» Олександр ЯНІЩУК презентував урок на тему «Виконання вертикальних швів». В ході уроку було використано нестандартні форми опитування здобувачів освіти, а також командна робота з використанням інструктивних карток.
Тетяна ДОЛОМАН, викладач хімії, представила інтегрований урок дистанційного навчання з предмету «Хімія та Математика » на тему «Суміші та сплави» . Даний урок був побудований за допомогою вебпрограми Sway.В процесі проведення уроку було використано «Математичну та Хімічну розминки», проведено хімічний бліц-турнір.
Викладач фізики та астрономії Олена ПШЕЛУЦЬКА представила урок дистанційного навчання на тему «Властивості рідин. Поверхневий натяг рідини », на якому здобувачі освіти, виконуючи завдання в класрумі, працювали на віртуальних дошках Linoit.com та Jamboard та багатофункціональній програмі Wordwall.
Викладач історії Тетяна СКОРИК презентувала урок з історії України на тему «Початок Української революції». На даному уроці здобувачам освіти було запропоновано аналізувати та оцінювати історичні умови та обставини початку революції в Україні , дати визначення ряду нових понять і термінів, знаходити правильні відповіді на проблемні питання. Результатом роботи на уроці стало активне обговорення і висловлення власних думок стосовно даної теми.
Викладач професійно – теоретичної підготовки з професії « Кухар » Інна СЕРЬОЖКІНА представила урок з предмету «Технологія приготування їжі з основами товарознавства» на тему «Технологія приготування багатопорційних виробів з дріжджового тіста», на якому було використано інтерактивні методи навчання: «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Навчаючи-вчуся», «Ажурна плитка», «Аналіз історій і ситуацій» та ознайомлення з технологією приготування одного виду тіста різними методами.
Майстри виробничого навчання обрали актуальні теми для формування ключових компетентностей сучасного кваліфікованого робітника з професій , за якими які Зеленодольський професійний ліцей веде підготовку.
Так, Тетяна ГЛАДКА, майстер виробничого навчання, з професії «Кухар» представила урок на тему: «Технологія приготування супів картопляних з крупою, бобовими, макаронними виробами, з різних овочів» у якому використовувала такі методи, як «Робота в парах», «Робота в трійках», «Діалог». В ході уроку постійно відчувався зв’язок з попередніми темами, здобувачі освіти мали змогу робити аналіз своїх думок та аналізувати думки інших.
Майстер виробничого навчання з професії «Електрозварник ручного зварювання; електромонтажник силових мереж та електроустаткування» – Світлана ТИХОЛАЗ презентувала урок на тему: «Пробивання гнізд,отворів і борозен за готовою розміткою вручну.» який пов’язала з побутом. Під час уроку здобувачам освіти запропоновано було плани приміщень, в яких вони повинні самі зробити освітлення. В кінці уроку вони захищають свої проєкти та аналізують проєкти одногрупників.
Олександра ЛЕОНОВА, майстер виробничого навчання з професії «Кухар», показала урок з теми: «Страви та гарніри зі смажених овочів» у якому наголосила на значенні страв з овочів для організму людини. Об’єднання здобувачів освіти в команди дозволяє отримати якісний результат знань і навичок , оскільки підтримка одногрупників сприяє підвищенню рівня самооцінки . Також під час уроку прослідковується тісний зв’язок з українськими традиціями .
Анатолій МУЗИЧКА, майстер виробничого навчання з професії «Електрозварник ручного зварювання; електромонтажник силових мереж та електроустаткування» представив урок на тему: «Зварювання пластин встик в нижньому положенні». Майстер виробничого навчання робить наголос на ті операції , які використовують на виробництві .В ході уроку здобувачі освіти дискутують про виникнення дефектів під час виконання робіт , що тим самим дає змогу знайти помилки в своїй роботі та роботі одногрупників.
Аналізуючи свою роботу, розуміємо, що з одного боку знаємо достатньо, а з іншого – ще багато чому слід навчатися. Педагоги Зеленодольського професійного ліцею до цього готові. Сучасний педагог – педагог – дослідник, науковий керівник здобувачів освіти. Педагогічні працівники Зеленодольського професійного ліцею прагнуть йти в ногу з часом і відповідати тим вимогам, які ставить перед ними ХХІ століття : навчати здобувачів і одночасно вчитися самим, щоб сучасна молодь відчувала в них людей, які живуть їхніми інтересами.
Отже, ми побачили, що навчатися можна і в колеги, який поруч, і в колеги, який далеко від нас, тому участь у подібних заходах дає змогу відійти від «педагогічної буденності», перейняти досвід колег та продемонструвати власні педагогічні напрацювання.